loading...
سرزمین عشق
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
gt 0 110 amin2007r
امین آنلاین بازدید : 33 جمعه 15 مهر 1390 نظرات (0)

ماسك ها می توانند شیء انتخاب شده و یا پس زمینه را پنهان كنند . ممكن است كاملاً كدر ، یا نیمه شفاف باشند .

كار با ماسك سریع
Quick mask :

فتوشاپ روشی بسیار سریع و آسان را برای ایجاد نوعی ماسك موقتی ، و
قابل ویرایش ارائه كرده است . كه (ماسك سریع ) ( Quick mask ) نامیده میشود . یكی از مزیتهای آن این است كه می توانید تصویر و ماسك را به طور همزمان مشاهده كنید
.
می توانید كار را با ناحیة انتخاب شده شروع كنید ، و سپس با استفاده از قلم
موی نقاشی بخشهایی را به آن اضافه ، و یا از آن كم كنید ، همچنین میتوانید ، ماسك سریع را به طور كامل با استفاده از قلم موی نقاشی ایجاد كنید .

كار
عملی ایجاد ماسك سریع :

1-
با كمك یكی از ابزارهای انتخاب
( Selection tool ) كه مناسبتر به نظر می رسد ، بخشی از تصویر مورد نظر خود را در حالت انتخاب شده قرار دهید .
2-
برای ویرایش انتخاب كافیست دكمة
Quick mask را انتخاب كنید .
3-
با این كار مشاهده خواهید كرد كه پوششی از ماسك روی تصویر به
غیر از محدودة انتخابی قرار میگیرد . ( رنگ مزبور، ناحیة محافظت شده را نشان میدهد . این رنگ به اصطلاح نشان دهندة ناحیة انتخاب نشده می باشد . طبق تعریف ماسك با رنگ قرمز و میزان كدر بودن ، opacity به میزان 50 % درصد ظاهر میشود .
4-
اگر ماسك
مزبور به ویرایش احتیاج داشت سرقلم مناسبی انتخاب می كنیم و با یكی از ابزارهای ترسیمی مثل قلم موی نقاشی شروع به ویرایش می كنیم . (با در نظر گرفتن رنگ F.g )
5-
از آنجا كه ماسك ها در اصل به صورت تصویرهای خاكستری رنگ
( grayscale ) میباشند رنگ آمیزی با رنگ سیاه موجب اضافه شدن بخشهای انتخاب شده به رنگ قرمز می شود . رنگ آمیزی با رنگ سفید نیز بخشهای انتخاب شده را كاهش می دهد. (معادل پاك كردن )
6-
وقتی ویرایش ماسك به حد رضایت بخشی رسید ، دكمة
standard mask را در جعبه ابزار كلیك كنید . با اینكار به تصویر اصلی باز خواهید گشت .

اعمال
سایه :

اعمال سایه به متن یا تصویر به آن بعد داده و موجب می شود بیشتر
به چشم بیاید . سایه جلوه خاص و زیبایی برای تاكید بر روی یك چیز و جلب توجه بیشتر می باشد
.
Drop Shadow
قبل از اینكه یك فیلتر باشد ،جلوة لایه محسوب می شود ،
بنابراین می توانید آن را قبل و بعد از رند كردن تایپ استفاده كنید .

نكته
:

سایه را در همه جا استفاده نكنید ! اگر از سایه در
همه جای تصویر استفاده شود ،همه چیز به یك نسبت به چشم می آید و شما مزیت استفاده از سایه را برای جلب توجه یك شی از دست خواهید داد
.
دقت كنید تمام سایه ها
یكنواخت باشند ! اگر در یك ناحیه به چند شیء سایه اعمال می كنید ، دقت كنید كه تمام سایه ها یكسان بوده و ((عمق)) آنها مناسب باشد ، اگر سایه متفاوت و اتفاقی باشند ، این تفاوتها مشخص خواهد بود .
سایه را زیاد تیره نكنید . زیرا ممكن است عمق و
تیرگی بیش از آنچه كه قرار است جلب توجه كند به چشم بیاید . سایه ها را روشن و ظریف ایجاد كنید . تصویر زیر نمونه هایی از اعمال نادرست و درست سایه ها را نشان می دهد .
فتوشاپ 6 ، شامل ابزار قدرتمند و ساده سایه
[drop shadow] و نیز ابزارهای درخشندگی [glow] بیرون زدگی [bevel] ، برجسته سازی [emboss] ، روی هم افتادگی [overlay] برای متن و گرافیك می باشد . می توانید این ابزارها و افكتها را در منوی layer و زیر منوی Style layer بیابید . به خاطر داشته باشید كه می توانید جلوه سایه را علاوه بر متن بر اشیاء نیز اعمال كنید . با وجود این ، نمی توان جلوه لایه را به چیزی كه در یك لایه مجزا قرار ندارد ، اعمال كرد . اگر بر روی پس زمینه نقاشی كنید نمی توانید به آن جلوه ای بیفزایید .
(
مسیر اعمال
Effect در ورژن 5/5 ) Layer > Effect > Drop Shadow
(
مسیر اعمال
Effect در ورژن 6.0 ) Layer > Layer Style > Drop Shadow

تعیین میزان كدر بودن سایه
توسط این گزینه صورت می گیرد .
Dangle :
زاویه تابش نور در این قسمت مشخص می
شود .
Distance :
فاصلة سایه تا جسم مورد نظر در این قسمت تعیین می شود
.
Spread :
انتشار و وسعت سایه در این قسمت مشخص می شود
.
Size :
اندازه سایه
بوسیله این گزینة تنظیم می گردد.
قسمت
QUALITY :
Contour :
طرح یا محیط
مرئی را مشخص می كند
.
Noise :
توسط این قسمت می توانیم پیكسلهای مربوط به سایه
را انتشار داد .
چنانچه در این كادر گزینة
Preview فعال باشد . تمام تغییرات را به طور همزمان مشاهده می كنید .

چند ترفند کوچک در نرم افزارفتوشاپ

 

مطمئنأ همگی شما با نرم افزار Adobe Photoshop آشنا هستید ؛ معروف ترین نرم افزار ویرایش عکس در جهان. در این ترفند قصد داریم چند نکته بسیار مفید هنگام کار با این نرم افزار را به شما معرفی کنیم که ممکن است از چشمتان پنهان مانده باشد.

- ساخت آلبوم در فتوشاپ: هنگامی كه مجموعهای تصویر داریم و می خواهیم نمونه ی كوچكی از آنها را مانند آلبوم در كنار هم قرار دهیم از پنجره یFile/Automate/Contact sheet II را انتخاب میكنیم، پنجرهای باز میشود در این پنجره طول و عرض قسمتی را می خواهیم تصاویر در آن چیده شود را میدهیم و حساسیت تصاویر را در قسمت پایین این پنجره تعداد ستون ها و ردیف های تصاویر را سوال می كند و در قسمت پایینتر نام فایل تصاویر را با چه فونت خطی بنویسد برای اینكه محل تصاویر دلخواه را وارد كنیم از بالای صفحه Browse را كلیك كرده و محل تصویر را مشخص میكنیم سپس دگمه OK را كلیك میكنیم.

- تغییر یك رنگ در تصویر: ابتدا تصویر را باز كرده مدل آن را CMYK میكنیم سپس از پنجرهی Image/Ajustment/Selectiv Color را انتخاب میكنیم. پنجرهای باز میشود رنگ دلخواه را انتخاب می كنیم و با جابه جا كردن مقدار رنگ های مختلف آن رنگ درتصویر تغییر می كند. در كار طراحی پارچه هنگامی كه بخواهیم نمونه رنگهای دیگری از پارچهی طراحی شده را تهیه كنیم از این روش استفاده میكنیم.

- ریختن اطلاعات در فلاپی: فلاپی ظرفیت كمی برابر 83/1 مگابایت دارد اگر تصاویر كوچك و یا با كیفیت پایینی دارید می توانید با فورمت Tiff آنها را در فلاپی ذخیره كنیم به این صورت كه تصویر را در فتوشاپ باز می كنیم سپس از پنجرهی File/Save as را كلیك می كنیم پنجرهای باز میشود. در قسمت بالای این پنجره فلاپی A را انتخاب و در قسمت فورمت Tiff را انتخاب میكنیم. اگر وزن تصویر از ظرفیت فلاپی بیشتر باشد. ابتدا آن را Flatt كرده و با فورمت Jepg با كیفیت 5 یا 6 ذخیره میكنیم.

- روتوش عكس: ابتدا عكس را در كامپیوتر اسكن میكنیم و نور عكس را شبیه به عكس اصلی تنظیم می كنیم. چون تصویر از روی عكس چاپ شده اسكن شده، تصویر دارای دانه هایی(گرین) در عكس برای از بین بردن آن ابتدا تصویر را در صورت رنگی بودن به RGB تبدیل می كنیم تا بتوانیم از فیلترها استفاده كنیم سپس از پنجره فیلتر Noise را انتخاب كرده و روی Dust & Scratches میرویم. پنجرهای باز می شود Radius تصویر را محو میكند و Threshold لایه های خاكستری رنگ در تصویر را از یكدیگر مجزاتر میكند. می توانیم با جابه جا كردن این دو متغییر بسیاری از شكستگی های عكس را پنهان كنیم. سپس به وسیله ی ابزار استامپ شكستگی های بزرگتر را از بین می بریم. اگر ترك ها داخل صورت بود باید سرقلم كوچكتری را انتخاب كرد و برای اینكه در صورت سایه های نرمی وجود دارد غلظت قلم را كم میكنیم و از چند محل نمونه میگیریم.

- Opacity: در لغت به معنی كدری و تاری میباشد و در اینجا به معنی مقدار غلظت تصویر می باشد، یعنی هرچه درصد آن بالا باشد واضح و هرچه پایین بیاید مقدار وضوح كم و تصویر به صورت ترام در میآید. برای تعیین مقدار Opacity باید ابتدا تصویر را باز كرده و از پنجره ی window/Layer را كلیك كرد و لایه ی آنرا صفر كرد سپس درصد آنرا از قسمت بالای آیكون تغییر داد.

 )به نقل از شبکه فناوری اطلاعات ایران )

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 180
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 45
  • بازدید امروز : 114
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 116
  • بازدید ماه : 256
  • بازدید سال : 822
  • بازدید کلی : 11,892