loading...
سرزمین عشق
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
gt 0 110 amin2007r
امین آنلاین بازدید : 43 جمعه 15 مهر 1390 نظرات (0)

Adobe Photoshop را میتوان بدون شک قدرتمندترین نرم افزار ساخت و ویرایش تصاویر گرافیکی دانست. توانایی هایی که این نرم افزار دارد گاهی شما را به حیرت وا میدارد. حتی ممکن است تصویر گرافیکی را مشاهده کنید و این سوال برایتان پیش آید که اگر این تصویر با فتوشاپ طراحی شده است ، چگونه و به چه شکل؟

یکی ازکاربردی ترین افکت های گرافیکی ساخت تصویر ، بهره گیری از افکت ماتریکسی است. با استفاده از این ترفند شما میتوانید به سادگی یک Backgorund ماتریکسی در فتوشاپ ایجاد کنید و از آن در تصاویری که تولید میکنید استفاده کنید.

ابتدا Photoshop را اجرا نمایید.

حال با استفاده از
File > New یک تصویر جدید در ابعاد مورد نظرتان ایجاد کنید.


به
Filter > Texture > Grain بروید. Intensity را بر روی 100 و Contrast را بر روی 90 تنظیم کنید. در منوی Grain Type نیز Vertical را انتخاب کنید. OK کنید.


به
Filter > Artistic > Neon Glow مراجعه کنید. عدد Glow Size را 5 و Glow Brightness را بر روی 20 تنظیم کنید. Glow Color را نیز بر روی (بلوفا دات بلوگفا) رنگ سبز تعیین کنید. این پنجره را نیز OK کنید.
اکنون فیلتر
Filter > Stylize > Glowing Edges را اعمال کنید. Edge Width را 1 ، Edge Brightness را 6 و Smoothness را بر روی 2 تنظیم نمایید. OK کنید.


و به آخرین فیلتر یعنی
Filter > Blur > Motion Blur بروید. Angle را بر روی 90 و Distance را 4 تنظیم کنید. پنجره را OK کنید.


اکنون شما یک صفحه با پشت
زمینه ماتریکسی دارید.
با کمی درایت میتوانید تغییراتی در رنگ و قسمت های مختلف
آن بدهید.

 

قرص قرمز مخفی شده در Adobe Photoshop CS3

 

 

به جرأت میتوان فتوشاپ را پادشاه بدون رغیب نرم افزارهای گرافیکی و ویرایش عکس دانست. از این برنامه تاکنون نسخه های متعددی ارائه شده است.

در این ترفند قصد داریم به معرفی "قرص قرمز" مخفی شده در Adobe Photoshop CS3 بپردازیم که به وسیله آن به تصویر یک گربه و چهره یکی از سازندگان مرحوم فتوشاپ نیز خواهید رسید!

ابتدا نرم افزار فتوشاپ را اجرا کنید.

دقت کنید این ترفند مخصوص Adobe Photoshop CS3 میباشد. برای اطمینان از این موضوع از منوی Help به About Adobe Photoshop CS3 بروید.

برای یافتن قرص قرمز مخفی شده ،  کلید Ctrl را بر روی کیبورد نگاه داشته و به وسیله موس از منوی Help به About Adobe Photoshop CS3 بروید.

خواهید دید که تصویر معرفی سازندگان برنامه پدیدار نخواهد شد و به جای آن تصویر یک قرص قرمز نمایان خواهد شد.

پس از پدیدار شدن این تصویر ،  با استفاده از دکمه PrtScr بر روی کیبورد از صفحه عکس بگیرید. روی قرص قرمز کلیک کنید تا محو شود.

سپس از منوی File روی New کلیک کنید تا یک صفحه جدید ایجاد کنید.

از منوی Edit روی Paste کلیک کنید تا عکسی که از صفحه قرص قرمز گرفتید نمایش پیدا کند.

حالا از منوی Images به Adjustments و سپس Levels بروید.

اعداد موجود در قسمت مربوط به Input Levels را به شکل زیر در سه فیلد موجود وارد کنید:

52 - 1.00 - 0

پنجره را OK کنید. خواهید دید که اکنون به جای یک قرص قرمز یک گربه قرمز دارید!

اما کار دیگری که با این قرص قرمز میتوان کرد ، یک بار دیگر از صفحه قرص قرمز عکس بگیرید و آن را در فتوشاپ وارد کنید.

حالا از از منوی منوی Images به Adjustments و سپس Equalize بروید.

خواهید دید اینبار تصویر فردی نمایش پیدا خواهد کرد.

او بروس فریسر مولف کتاب "Real World" ، عکاس و یکی از اعضای اصلی گروه سازندگان فتوشاپ بود که در نسخه های قبلی فتوشاپ نقش به سزایی داشت.او متولد سال 1954 بود که در دسامبر 2006 درگذشت. این موضوع نیز به پاس خدمات او به فتوشاپ به عنوان یک ترفند مخفی در برنامه قرار داده شده است.

مرلین جادوگر در فتوشاپ!

 

قصد داریم تا هم اکنون یکی از شوخی های جالب سازندگان نرم افزار فتوشاپ را به شما معرفی کنیم. با استفاده از این ترفند مخفی میتوانید مرلین جادوگر را در فتوشاپ ظاهر کنید! این ترفند بر روی نسخه Adobe Photoshop 8 به بعد قابل اجراست.


بدین منظور
:
نرم افزار
Adobe Photoshop را اجرا کنید.
دکمه
F7 را بزنید تا در صورت عدم وجود ، پنجره Layers / Channels / Paths بازگردد.
اکنون
دکمه Alt را نگه دارید و رها نکنید.


در گوشه بالا
سمت راست پنجره Layers / Channels / Paths یک فلش کوچک وجود دارد. آن را با موس فشار دهید. برای باز شدنش همچنان که دستتان روی دکمه Alt است کلید موس را نیز نگه دارید تا منوی فلش باز بماند.


اکنون کافی است نشانگر موس را روی
گزینه Palette Options ببرید و رها کنید. خواهید دید که مرلین جادوگر نمایان خواهد شد!

اعمال Stroke

چنانچه بخواهیم دور جسم یا متنی به اندازه دلخواه رنگی شود، بهترین روش استفاده از گزینهStroke منوی Edit میباشد. روش كار به صورت زیر است:

1-
ابتدا محدوده مورد نظر را انتخاب میكنیم


2-
در پنجره
Layer یك لایه خالی ایجاد میكنیم

3-
گزینه
Stroke را از منوی Edit انتخاب میكنیم، كادری ظاهر میشود كه در قسمت Width پهنای مورد نظر را وارد میكنیم. در قسمت Location موقعیت قسمت رنگی را مشخص میكنیم سپس روی دكمه OK كلیك میكنیم.

4-
مشاهده میشود كه خط رنگی با پهنای وارد شده دور تا دور موضوع مورد
نظر وارد میشود

تغییر اندازه یك تصویر
:

برای تغییر اندازه
یك تصویر ، گزینة Image Size را از منوی Image انتخاب نمائید. كادر محاوره ای آن ظاهر می شود . شما می توانید ابعاد تصویر را بر حسب پیكسل ( به طور منطقی ) یا درصد ببینید. همچنین می توانید اندازه چاپ تصویر ( كه در بخش Output size تنظیم می شود.) را بر حسب اینچ ، سانتیمتر ، نقطه ، پیكسل یا ستون ملاحظه نمائید و علاوه بر آن با استفاده از منوهای گشودنی درصدها را پیدا كنید .

وقتی برای اولین بار كادر
محاوره ای Image Size را باز می كنید ، اگر پهنا و ارتفاع ابعاد را به درصد تنظیم نمائید متوجه خواهید شد كه تنظیم پیش فرض به صورت 100 درصد است . ساده ترین روش برای بزرگ یا كوچك كردن تصویر اینست كه گزینة constrain proportions ( تناسب های محدود ) در پایین این جعبه ها محاوره ای فعال شود ، پس به راحتی درصدهای جدید را در یكی از این میدان ها وارد نموده و روی دكمة OK كلیك كنید . بدین ترتیب اعداد دیگر تغییر می كنند تا درصد صحیحی از افزایش یا كاهش در اختیار شما قرار گیرد . فعلا به گزینة Resample Imageتوجهی نداشته باشید و آن را به همان صورت Bicubic رها كنید . همچنان كه در جعبه محاوره ای Image Size تغییراتی را اعمال می كنید فتوشاپ نیز به طریقه خودكار ، پرونده ی اندازه را در بالای این پنجره بهنگام خواهد كرد.

تغییر اندازه یك بوم :
بزرگتر كردن اندازه
بوم ،فضای اضافه ای را در اطراف تصویر در اختیار شما قرار می دهد ولی در اندازه تصویر تاثیری ندارد . به دلیل این كه تغییر اندازه از رنگ پس زمینه برای پر كردن فضای اضافه شده استفاده می كند . اطمینان یابند كه این رنگ همان رنگ مورد نظر شماست . قبل از تغییر اندازه بوم ، روش دیگری برای برش دادن عكس یا كاهش ناحیة بوم محسوب می شود . این روش چندان مطمئن نیست زیرا ممكن است به طور تصادفی ، قسمتی از تصویر را از دست داده و دیگر نتوانید آن را ترمیم كنید
.

برای تغییر اندازه بوم ،
جعبه محاوره ای Convazse Size ( بوم نقاشی) را از طریق فرمانImage Canvas size باز كرده ، سپس پهنا و ارتفاع مورد نظر بوم را مشخص نمائید . شما می توانید در منوی گشودنی مربوطه سیستم اندازه گیری دلخواه خود را تعیین كنید . ( همان طور كه قبلا در جعبه محاوره ای Image Size مشاهده كردید .) به محض اینكه اعداد مورد نظر خود را وارد می كنید ،فتوشاپ اندازة پرونده جدید را محاسبه كرده و آن را نمایش می دهد .

برای تعیین محل مورد نظر تصویر در بوم مزبور از لنگر مربوطه استفاده كنید
. در وسط بوم كلیك كنید تا تصویر مورد نظر را در مركز این بوم قرار دهد ، یا روی هر سلول در جدول پایین كادر ،متناسب با ناحیه ایی كه می خواهید تغییر كند ، كلیك نمائید .

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 180
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 45
  • بازدید امروز : 140
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 142
  • بازدید ماه : 282
  • بازدید سال : 848
  • بازدید کلی : 11,918